November 28, 2014 | RO | EN

 

Incepand din luna august 2013, site-ul ijc.md nu se mai actualizeaza. Toate informatiile despre activitatile curente ale Centrului pentru Jurnalism Independent le puteti gasi pe noul portal media Media-azi.md. Va multumim.

 

Prima pagina
Despre CJI
Calendar
Instruire
Departamentul Juridic
Cercetare si publicatii
Revista Mass Media
Centrul de Resurse
Contacte
Productie



 

Prima pagina
Mass-media interesata tot mai mult de studiile de audienta PDF Print E-mail
foto04.06.2012 / 12 jurnalişti, reprezentanţi ai instituţiilor de presă naţionale şi locale, au participat la un curs de instruire axat pe utilizarea şi valorificarea corectă a datelor din studiile de audienţă, organizat de Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) în perioada 31 mai -2 iunie.

Timp de trei zile, expertul Doru Petruţi, director al  Institutului de Marketing şi Sondaje IMAS-INC Chişinău, a prezentat metodologii de cercetare sociologică şi modalităţile privind interpretarea datelor din sondaje şi studii de audienţă. Participanții au fost inițiați în cercetarea sociologică şi tipurile de cercetări  media, etapele unui proiect de cercetare şi analiza greşelilor frecvente privind prezentarea datelor de audienţă în mass-media.

Referindu-se la cercetările sociologice şi studiile de audienţă, Doru Petruţi a menţionat că reprezentanţii mass-media nu au cunoştinţe suficiente pentru a le înţelege şi prezenta corect: „Atâta timp cât nu există cunoştinţe despre metodologia acestor cercetări, se va menţine şi tendinţa de manipulare cu astfel de date. Jurnaliştii, în mare parte, nu ştiu cum să analizeze şi să prezinte adecvat anumite date din sondaje sau studii de audienţă şi nici să pună întrebări celor care fac astfel de studii” a mai precizat expertul.

Modalitatea de măsurare a audienţei pentru radio, televiziune şi presă a fost un alt subiect ce a trezit interesul participanților la curs. „Sunt foarte bucuros că am participat la acest training. În calitate de director al unui post de televiziune, tot ce am aflat pe parcursul acestor trei zile este foarte util pentru  mine. Am aflat cum putem iniţia şi noi mici proiecte de cercetare calitativă pentru a cunoaşte preferinţele telespectatorilor şi a îmbunătăţi grila de programe” a spus  Vitalie Gaidarji, director al postului TV Găgăuzia (Compania Publică „Teleradio-Găgăuzia”).

De asemenea, în cadrul acestui program de instruire, Doru Petruţi a analizat studiul naţional de audienţă a  presei scrise şi audiovizuale, realizat în martie 2012 de IMAS-INC Chişinău la comanda CJI, explicând participanţilor specificul metodei de cercetare Day after recall.

Cursul de instruire a fost organizat în cadrul proiectului “Dezvoltarea capacităţilor mass media din Republica Moldova, inclusiv din UTA Găgăuzia”, desfăşurat de CJI în perioada ianuarie –septembrie 2012, cu susţinerea financiară a Civil Rights Defenders.

  Bookmark and Share

< Prev   Next >

 

 

| Copyright 2007 | Centrul pentru Jurnalism Independent