July 29, 2014 | RO | EN

 

Incepand din luna august 2013, site-ul ijc.md nu se mai actualizeaza. Toate informatiile despre activitatile curente ale Centrului pentru Jurnalism Independent le puteti gasi pe noul portal media Media-azi.md. Va multumim.

 

Prima pagina
Despre CJI
Calendar
Instruire
Departamentul Juridic
Cercetare si publicatii
Revista Mass Media
Centrul de Resurse
Contacte
Productie



 

Prima pagina
Presa interesata tot mai mult de studiile de audienta PDF Print E-mail
27.06.11/ 15 jurnalişti, reprezentanţi ai instituţiilor de presă naţionale şi locale,Foto: IJC au participat la un program de instruire axat pe utilizarea şi valorificarea corectă a datelor din studiile de audienţă, organizat de către Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) la 23-25 iunie.
Timp de trei zile, expertul Doru Petruţi, director al  Institutulului de Marketing şi Sondaje IMAS-INC Chişinău, a familiarizat participanţii cu metodologia de cercetare sociologică şi modalităţile privind interpretarea datelor sociologice.

Programul a debutat cu iniţierea în cercetarea sociologică şi tipurile de cercetări sociologice media, etapele unui proiect de cercetare şi analiza greşelilor frecvente privind prezentarea datelor de audienţă în mass-media. Referindu-se la importanţa cercetărilor sociologice, expertul a menţionat că acestea ar trebui să fie o prioritate pentru orice instituţie media: „Multe televiziuni au pornit la drum cu o grilă mare de programe, fără a fi făcute cercetări de piaţă, fără a fi căutat să înţeleagă ce doreşte publicul. După cîteva săptămîni de la lansare, se adresează la medic, adică la companiile sociologice. În mod normal e inadmisibil pentru o instituţie media să lucreze fără date de audienţă, întrucît este imposibil să dezvolţi politica editorială, strategia de dezvoltare fără a şti care sunt aşteptările publicului”, a mai precizat Doru Petruţi.

Un subiect din agenda de instruire care a provocat un mare interes a fost interpretarea corectă a indicatorilor de audienţă din studiile de audienţă, precum şi modul cum aceştia sunt prezentaţi de către mass-media. De asemenea, participanţi au fost  preocupaţi să afle şi cît mai multe despre alegerea corectă a metodologiei de cercetare  pentru instituţia lor „Sunt foarte bucuros că am participat la acest training. Pentru mine a fost foarte util să înţeleg cum se face corect o cercetare şi care ar fi tipul de cercetare pentru publicaţia noastră care să ne ofere cu adevărat date relevante pe care să le utilizăm în activitatea noastră ulterioară”, a spus Veaceslav Perunov, director al publicaţiei „SP” din Bălţi.

De asemenea, în cadrul acestui program de instruire expertul Ecaterina Sofrone, Director Cercetare şi Dezvoltare IMAS-INC Chişinău,  a analizat studiul naţional de audienţă a  presei scrise şi audiovizuale, realizat în perioada 2-30 martie 2011 de către IMAS-INC Chişinău, la comanda CJI, explicînd participanţilor  specificul metodei de cercetare Day after recall după care a fost realizat studiul şi indicatorii de audienţă.
În cea de-a treia  zi de instruire, experţii au analizat datele de audienţă sub forma unor studii de caz.

Acest  program de instruire a fost organizat în cadrul proiectului “Dezvoltarea capacităţilor mass media din Republica Moldova, inclusiv din UTA Găgăuzia”, implementat de către CJI în perioada ianuarie – decembrie 2011, cu susţinerea financiară a Civil Rights Defenders (fostul Comitet Helsinki pentru Drepturile Omului din Suedia).


  Bookmark and Share

< Prev   Next >

 

 

| Copyright 2007 | Centrul pentru Jurnalism Independent